Ruvardag 6

Tankarna, känslan och tron på att denna gången är jag gravid går upp och ner, just nu rätt mycket ner. Känns som att mensen är på g men vad vet jag, jag har ju aldrig varit gravid. Är känslan den samma som innan mens? Hur många vet egentligen innan de testar eller hade det lika gärna kunnat vara mens på g? 


Vet varken ut eller in men väntan är det oavsett. Enligt kalendern är det bim på söndag, funderar lite på att tjuvtesta då om mensen ej kommit men har inte bestämt mig. Undrar lite hur jag ska göra om jag får en blödning nu och testar negativt, kan jag dä börja med letrozol även om min riktigta testdag ej kommit? Mycket tankar som snurrar. 

Ska iaf ta en helg hos kompisar i Stockholm, hoppas det får mig att tänka på lite annat! Bara att hålla tummarna å se vad som händer! Önskar så att det blir plus denna gången! 



Kommentarer
Postat av: Malin

Skulle precis fråga hur det går☺️ Den där väntan är inte rolig. Håller tummarna hårt✊✊ Jag har börjat med Letrozol direkt, innan testdagen. Men är nog olika regler på olika ställen. Du kan ju ringa i förväg och fråga? Fast nu ska du ju inte få din mens👍✊

Svar: Ne men tyvärr är den nog på väg. Spottings idag... :/
frotillblomma.blogg.se

2017-05-05 @ 08:27:44
URL: http://ivfdagboken.blogg.se
Postat av: Malin

Nej! Hoppas att det inte betyder nått 💖 Hoppas att mensen håller sig borta. Har du ringt och frågat om du får börja äta Letrozolen ifall att den skulle komma?

Svar: Ringer på måndag, ska ändå börja på dag 3 i så fall så väntar lite till. Barnmorskan sa sist att det inte behövdes uppehåll och tänker att om mensen är i fullgång och gravtest skulle visa negativt så borde det bara vara att köra. Får se
frotillblomma.blogg.se

2017-05-05 @ 11:39:37
Postat av: Malin

Ja så tänkte jag också och det var ju ok👍 Håller tummarna för dig!

2017-05-06 @ 17:02:08
Postat av: Therese

Tror inte man egentligen kan veta innan man har tagit testet. Symtomen på graviditet är ju i princip samma som innan mens. Några andra symtom brukar inte hunnit komma innan bim. När jag testade positivt efter FET hade jag haft noll symtom och var övertygad om att det ej gått vägen. Vissa har ju faktiskt mens även när de är gravida så ge inte upp hoppet än.:)


Svar: Hej! Tack för peppen. Går av och till, har bim idag, 15 dagar efter ägglossning. Brukar alltid ha kort lutefas på typ 10-12 dagar så är nog redan nu egentligen över bim tror jag men vet inte. Om inte mensen kommer inom några timmar så ska jag testa i kväll! *hoppas*
frotillblomma.blogg.se

2017-05-07 @ 13:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0