Dag 5 -suprecur

Mår än så länge väldigt bra, har ingen koll på hur tidigt det verkligen kan bli jobbigt men so far so good! Kände mig rätt trött dag 1 & 2 men det kan ju lika gärna ha varit något annat som gjorde. Idag har jag VÄLDIGT ömma bröst men är det "bara" detta så är det verkligen inget. 


Är nog mest rädd för huvudvärk och humörsvängningar. Inte roligt att vara på jobbet och hantera situationer om man inte mår helt bra, bara att hålla tummarna att det håller sig bra! 

Va ute med jobbet igår och njöt av god mat och dryck. Har läst lite om alkhohol och suprecur och det skulle inte vara någon fara. Vet att man ska behandla kroppen som gravid gällande mediciner under behandlingen men tänker att mat och dryck inte bör påverka innan jag i alla fall närmar mig äggplock. Tänkte nolltollerans av alkohol när jag börjar med sprutorna. Kan ha rätt eller fel men så tänker jag. 

Läste en blogg där de efter sitt plus firade med champange efter rekomendation av barnmorskan på kiniken då det inte är någon fara för barnet så tidigt. Är ju kankse dumt att chansa med tanke på vår situation men samtidigt så vill jag kunna leva lite också, vet ju inte alls hur länge vi behöver göra detta och jag vägrar att pausa hela livet i väntan på ett barn. Vet att det inte kommer att hålla då! Vi måste orka, vi SKA orka!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0