Grönt ljus

Idag ringde min barnmorska igen från Sahlgrenska och provet såg bra ut så nu är det grönt ljus för nästa steg. De otäcka, vassa, farliga sprutorna... satt igår och läste bipacksedeln och instruktionerna för sprutorna. Gonal-f. 


Upptäckte igår att det inte finns med några spritservetter. Minns inte att jag använde det på sjukhuset men gissar att det nog är bäst att köpa. Hur har ni andra gjort? Har också funderar lite på om man kan sticka fel, läst lite om att träffa ett blodkärl...kan det vara farligt eller gör det bara ont? 

På onsdag kör vi alltså steg 2, både läskigt och spännande samtidigt!! 



Kommentarer
Postat av: I väntan

Du behöver inte vara rädd för sprutorna. Jag trodde det skulle vara jätteläskigt att ta dem, men det var hur lugnt som helst. Ta bara ett rejält tag om magen så känns det knappt när man för in nålen. Jag tog alsolsprit på en bomullstuss och rengjorde innan. Frågade också om man kunde råka sticka i ett blodkärl, men de sa att det inte var så stor risk i magen samt att det inte skulle göra nåt om man råkade det (har jag för mig). Det var inget att oroa sig för i alla fall kommer jag ihåg. Lycka till! Kram

Svar: Tack :)
frotillblomma.blogg.se

2017-02-06 @ 21:15:37
URL: http://www.ivantan.blogg.se
Postat av: Sanna B

Jag gjorde inte rent innan, fick inga såna instruktioner. Fick däremot instruktion om att inte läsa bipacksedeln utan bara gå på den information som jag fick av min läkare. Träffade något blodkärl någon gång men var inte farligare än att det blev ett litet blåmärke efteråt. Kommer att gå bra för dig :-)

Svar: Tänkte också köra på råden från sjukhuset men känner att rengöring inte kan skada så ska åka och köpa det idag! Bipacksedeln läser jag dock alltid när jag tar en ny medicin!
frotillblomma.blogg.se

2017-02-07 @ 09:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0