RUL

Hej på er. Det var ett tag sedan jag skrev nu. Allt rullar på tycker jag, jag mår bra förutom foglossning. 


Var på RUL igår och fick se får lilla pojke som inte ville ligga still många sekunder. Allt såg bra ut! Var enligt kalendern på 19+4 men han var i storlek 20+0, dock så ändrar de inte bf dag då det är genom IVF så det är fortfarande den 14 januari som gäller. Eller ja, han kommer ju när han kommer såklart :) enligt bm som gjorde undersökningen igår brukar ivf-barnen vara punktliga så det ska bli spännande och se hur det blir. 

Ny bil är inköpt, har berättat på jobb för kollegor och elever, "alla" vet helt enkelt, vi har bestämt vagn med en beställt än. Det blir en Emmaljunga super nitro outdoor! Perfekt för oss på landet tror vi med stora rejäla hjul som går att ha både fasta och lösa framtill! 

Har idag köpt lite mammatröjor då det såg helknas ut med en tröja som är för liten, magen har börjat växa endel här nu sista 2 veckorna! Köpte även en gravidkudde/amningskudde som var på rea, satt och kollade runt i går och bestämde mig för en (de hade den på stället vid gjorde ultraljudet på i v 15, grymt skön). Idag kom ett mail om att de hade just den på rea på babyproffsen så det blev ett köp! 

Annars rullar det som sagt va på, rörelserna från magen är tydligare nu och jag känner honom varje dag sedan ca 2 veckor tillbaka. Mysigt och skönt samtidigt som känslan kan vara lite obehaglig ibland. 

Blir att köpa lite grejer här framöver men ändå ta det lite lugnt å se hur allt blir. Man behöver ju inte ha allt klart när han kommer heller, affärerna finns ju kvar. Men en resa till ullared och lite annat smått så blir det bra. Vagn beställer vi nog i oktober om det inte dyker upp någon på blocket innan dess. Tänkte försöka "vara klar" innan jul med allt så vi är redo med det mesta! 

Börjar läsa lite om förlossning och så också och vet inte alls hur jag ska göra med bedövning. Tänker bar och lustgas som steg 1 iaf! Men tänker nog ta det lite som det kommer. Hur tänker ni? Fördelar/nackdelar? Dela gärna med et med erfarenheter eller vad ni läst, behöver veta mer :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0