Mens

Så ja... förstår att min blogg inte varit så rolig sista tiden men var tvungen att ta en liten paus från allt och bara låta tiden gå utan att tänka så mycket! 


Sahlgrenska sa avvakta till nästan mens och nu är den äntligen här, slipper extra kontroller och oro. Cykeldag 1 idag och ska ta letrozol dag 3-7 så hoppas på ägglossning ordentligt och insättning ca 26-27 april!! Äntligen! 

Har försökt undvika googlingar om blastocyster men tror det är ganska goda chanser. Vi har ju ändå 4 st så känns som goda chanser men vad vet jag. Känns som det finns endel som svarar bra på behandlingar och gör massa insättningar utan plus. Vi får helt enkelt bara tuta och köra och se vad som händer! 

Hur går det för alla er andra? Har knappt koll på bloggarna jag följer ens! 



Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt att vara igång igen :-) Jag läser många bloggar och blandar ihop vilka jag kommenterat tidigare:) Jag har fått äta Letrozol den här cykeln och väntar nu in ägglossning, imorgon har jag inbokat ul. Hoppas det går bra för oss✊☺️

Svar: Spännande! Vi har inte fåtr info om ultraljud så gissar att vi bara går på ägglossningstesterna. Konstigt att det är olika!
frotillblomma.blogg.se

2017-04-12 @ 08:05:02
URL: http://ivfdagboken.blogg.se
Postat av: Malin

Ja det är så mycket som är olika på olika ställen, jättemärkligt. Har tid kl 14 idag, är så nyfiken hur stora blåsorna är, är första gången jag äter Letrozol och det är pga att jag har så sen ägglossning ostimulerad cykel.

Svar: Spännande! Hoppas allt ser bra ut. Jag äter dem för att jag inte får utslag på ägglossningstester, fått det en gång och testat flera månader. Inget säger att jag inte har ägglossning då jag har regelbunden mens och jag får höjd temp vid ägglossning men Sahlgrenska godtar inte temp som metod utan det måste vara ägglossningstester. Får hoppas det funkar!!
frotillblomma.blogg.se

2017-04-13 @ 06:56:44
Postat av: Malin

Okej, kroppen lever verkligen sitt egna lilla liv. Svårt att förstå, ibland vill man ha en lucka som man kan öppna och se vad som
händer därinne🙈😅 Är det första gången du äter dem? Tycker att du borde få komma på ul, det lugnar en ju att få se blåsorna.

Den största blåsan var 16 mm så ägglossningen skulle hamnat då den inte "får" hamna, så jag skulle ta Ovitrelle sprutan imorgon kväll (då borde blåsan vara 18 mm). Instopp nästa fredag😁

Svar: Ja det är första gången. Kom direkt till IVF då det är manligfaktor som vi vet är felet. Jag ska inte ta nån ägglossningsspruta heller. Tänker att jag provar denna månaden på deras direktiv så får jag ligga på om det inte funkar som det ska. Har troligen ägglossning så hoppas detta bara hjälper till att få utslag på testerna! Så spännande! Är det en blastocyst eller hur gammalt är embryot?
frotillblomma.blogg.se

2017-04-13 @ 18:05:16
Postat av: Malin

Okej det var samma för oss. Ang faktorn. Det låter klokt, dom vet ju vad dom gör. Tabletterna funkade för mig märkte vi idag, blåsan var mycket större än vanligt så här "tidigt" i cykeln. Så dem gör nog under👍
Det är blastocyster vi har i frysen. Så de förs tillbaka 6 dagar efter ägglossning. Kram!

2017-04-13 @ 23:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0