Väntan, igen!

Lite dålig på att blogga nu såklart, är en liten väntan nu på nästa steg i vårt barnprojekt! Jag pratade med Sahlgrenska i måndags och låg på lite gällande att jag ej får utslag på ägglossningstester innan och det behöver man få för att göra ett FET (frozen embyo transfer). Barnmorskan skickade vidare till läkaren och de har bestämt att jag ska få en hormonstinulering med tabletter för att se till att jag får en ägglossning! Känns bra! 


Har dock inte fått en helt 100% mens efter vår första IVF. Typ halverad, har pratat med dem om det också och det finns en lite risk för utomkvedes då jag inte fått blödning som jag ska men gravtester är negativa så är troligen inte det. Ska avvakta lite till för att se om den kommer igång igen men den har helt avstannat... kroppen har väl ballat ur lite efter detta. Borde få mer mens inte mindre vilket är konstigt men kommer den inte så får de kolla med ultraljud hur det ser ut och se om jag behöver få någon ny medicin för att dra igång mensen kanske. Gillar inte all ovisshet och konstigheter detta medför. Vänta lite den kommer nog igång igen, avvakta lite till... 

En av dem jag pratat med var väldigt förstående och tyckte verkligen jag skulle höra av mig och använda dem som bollplank om jag var orolig medan en annan va lite kort i tonen och jag fick känslan av att jag bara tog av hennes tid. Trist och man vet ju inte vem man får prata med när man ringer så det är lite jobbigt när det inte är helt som det ska och jag vet ju inte så vill ju verkligen kolla med dem, är ju de som är experterna! 

Jaja iaf så blir nog bloggen lite tom framöver, blogga när det dyker upp något eller börjar närma sig FET! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0