Förbi testdag

Äntligen är vi förbi testdagen vi fick av Sahlgrenska. Testerna visar tydligt resultat på att jag är gravid. På bara några sekunder kommer sträcket upp och då är det på kvällstid också! 


Det har börjat sjunka in lite mer även om såklart oron kring missfall och kemisk graviditet finns. Längtar så oroligt mycket till förska VUL som är den 7 juni. 

Tror jag går in i vecka 6 i morgon, sidor visar olika så vet inte riktigt hur jag ska räkna men detta är enligt 1177 så kör på den. 

I natt har jag sovit 11 timmar, är galet trött på eftermiddagarna/kvällarna. Känner mig yr och mår lite sådär idag. Ska försöka ta tag i lite städning här nu iaf! Sitter bara och googlar annars och det hjälper ju inte alls. 

Vet att risken för missfall ligger runt 20-25% så som bm på sahlgrenska sa "man ska komma ihåg att det är fler graviditeter som slutar bra än som inte gör det". Hittade nän forkning om att de sett att ju fler ägg du har vid plocket ju mindre är risken för missfall. Gränsen gick vid 10+ ägg och vi fick ju ut 10, då låg risken på 14%. 
Sen vet jag inte hur mycket det är som är ärftligt och så sett har vi inga missfall i familjerna! Är bara att hålla tummarna!!!

Ha en trevlig helg! 



Kommentarer
Postat av: Malin

Så glad för din skull:) Synd att man alltid måste oroa sig, men förstår att det är svårt att låta bli. Grattis igen🎉

Svar: Tack :)
frotillblomma.blogg.se

2017-05-13 @ 18:52:18
URL: http://ivfdagboken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0