"Det vore väl tusan om inte ett skulle klara sig"

Detta sa läkaren till oss i lördags när jag lite försiktigt frågade om statistiken på embryon som odlas till blastocyster. Förstår ju klart att det handlar om hur just våga ägg och spermier går ihop, kvalite osv men var tvungen att fråga.


 Av våra 6 som skulle odlas hoppades jag verkligen på 2 för att ha en liten marginal att det ena inte skulle klara att tinas. MEN vi har 4 stycken blastocyster i frysen på Sahlgrenska nu! 4 stycken... Helt galet! 

Har inte varit direkt orolig, sovit bra och haft tankarna på jobb osv men när vi såg resultatet så började jag gråta och insåg att alla spänningar för just det släppte. Helt galet ändå vad det tar energi detta! 

Nu får vi se hur nästa steg går, testdag nästa lördag 11/3 men har ingen aning när BIM är? Någon som vet hur man räknar för att veta vilket datum det är? 



Kommentarer
Postat av: Emmy

Äggplocket är ju en ägglossning så BIM kan man tänka är 14 dagar därefter, 9-10.3 för dig om jag kollat rätt? Om du tar Lutinus så börjar mensen ofta inte innan du slutat dock. Men graviditetstestet ska nog kunna visa rätt 14 dagar efter äggplocket i de flesta fall :) Olika kliniker har olika testdagar men då embryot är ca14 dagar gammalt utsöndrar det så pass mycket hormon att det syns på testet. Lycka till! Härligt att ni fått fyra i frysen, hoppas det nu ska lyckas med en av dem i alla fall!

Svar: Ok. Vet inte om det påverkar men brukar ha mens 9-12 dagar efter ägglossning i vanliga fall?
frotillblomma.blogg.se

2017-03-04 @ 13:36:44
Postat av: E

Ja då kan du säkert räkna med det, i princip gäller samma, men medicinerna kan också dra ut på mensen. Hur går det?:) har du mått bra och har du fått några symtom? Även om man ju inte ska gänga upp sig på dem, men det är kul att följ med :)

Svar: Vet inte vad som är vad men har hela veckan varit väldigt trött och haft väldigt ömma bröst. Lite ont i ryggen också men låter verkligen som något annat. Inga spottings eller blödning heller. Men vet inte om jag känner mig direkt gravid heller.
frotillblomma.blogg.se

2017-03-05 @ 19:04:47
Postat av: frotillblomma.blogg.se

Inte för att jag vet hur det känns att vara gravid då jag aldrig varit det men ändå :)

2017-03-05 @ 20:37:12
URL: http://frotillblomma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0