Handlar allt om tur?

En liten dipp i mitt positiva tänkande..? 

Har läst runt på vad som påverkar utgången av en IVF, ålder verkar vara det som påverkar mest, okej jag är 31, fyller 32 i år, tillhör jag de med goda chanser då? I resultaten av IVF är alla under 35 i samma siffror. 

Vi vet ju problemet med spermierna, men kommer det komma fler problem? Hur kommer min kropp svara på medicinerna? Alla dessa jäkla frågor och INGA svar... 

Ingen i våra familjer har haft svårigheter alls med att bli gravida, snarare tvärt om, gravida på med eller mindre första försöket. Men nu har vi ju problem, vad säger att det inte dyker upp fler. Men vi kan ju också tillhöra gruppen som blir gravida på försök 1 med IVF. Kroppen svara perfekt på spray och sprutor, inga biverkningar, 10-15 ägg i plocket där 5-8 blir befruktade och klarar sig till insättning och frys +uppting = minst 5 chanser att bli gravida på försök ett. 
En dröm, eller hur? 

Eller så tillhör vi gruppen som får fortsätta att kämpa med problem och hinder, avbrutna behandlingar, överstimulering, inga befruktade ägg, eller värsta tänkbara.... graviditet och missfall!?!??!!

Jävla väntande, jävla ovisshet.... önskar att jag visste slutresultatet så att det hade varit lättare att hantera detta. Men det är det värsta, att göra allt detta om det inte går ändå? Alla säger "vi tror på detta", "det kommer gå bra", "tänk att det kan bli er dröm, så orkar ni" och jag vet att alla säger detta för att peppa och ingen menar något illa men ibland känns det så hopplöst. Rent matematiskt finns det ju en risk att vi gör detta helt i onödan och ändå kommer att få välja en annan väg, typ adoption, tick tack, tiden går.... relativt ung ja men tiden går.... 



Kommentarer
Postat av: Sanna

Väntan och ovissheten är så sjukt jävla jobbig. Mer jobbig än någon spruta eller undersökning så är det det psykiska som tar sönder en, känner jag, allt bara handlar om väntan hela tiden och hade man vetat att väntan kommer resultera i något bra hade man kunnat klara av den kanske men nu lever man också med OVISSHETEN och den knäcker en totalt i vissa stunder...:/ Kram på dig!

Svar: Ja fy, vissa dagar är hemska. Genomgår du IVf nu eller har gjort?
frotillblomma.blogg.se

2017-01-08 @ 14:39:40
URL: http://babydesires.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0