Risk för överstimulering

Kul start på dan, sen som tusan till Göteborg, har lyckats glömma alla köer in i stan. Jag som alltid brukar vara minst 10 min tidig kom idag 5 min sent... pinsamt. 


Väl där så började läkaren mäta och räkna och räkna och räkna... ja lite för många räknade han till. Jag tappade räkningen runt 20 :/ 13 på höger sida och ca 8 på vänster. Hej risk för överstimulering! 

Läkaren var inte helt nöjd, fick ta blodprov och genomgång av äggplock. Blev flyttad från onsdag till torsdag i stället, just för att försöka minska risken för överstimulering. Känner mig lite lugnare sedan beskedet att det blir torsdag iaf än innan. Många tankar som snurrade. 

Frågade barnmorskan rakt ut hur provet såg ut och hon sa att det inte var så farligt så det känns skönt! 

Försöker att tänka på många ägg = marginaler till vår fördel och hoppas att det inte blir så farligt. Insättning eller ej på lördag får vi se då... bara glida med vågen och lite på att sjukvården har koll, känner mig bra bemött varje gång och litar på deras omdömme! 



Kommentarer
Postat av: I väntan

Håller tummarna att du inte blir överstimulerad, så att du får göra insättning. Kram! :)

Svar: Tack! Hur snabbt kom dina symptom när du blev överstumulerad?
frotillblomma.blogg.se

2017-02-20 @ 20:31:10
URL: http://ivantan.blogg.se/
Postat av: Sanna

Heja äggplock! Jag hade inga direkta symptom när jag blev överstimulerad, det var mer efter äggplock som jag kände mig enormt svullen... men vi håller tummarna för att du inte blir överstimulerad. Lycka till!

Svar: Tack. Jag hoppas det lägger sig. Har ingen koll på hur stor risken är nu, försöker att släppa det till sjukvården. Hoppas på ett ET men är osäker...
frotillblomma.blogg.se

2017-02-20 @ 21:38:52
URL: http://babydesires.wordpress.com
Postat av: I väntan

Mina symptom kom typ två dagar efter äggplock... Kändes typ jobbigt att gå och kände mig svullen över magen.

Svar: Oroväckande att jag har symtpom innan äggplock då...
frotillblomma.blogg.se

2017-02-21 @ 09:49:24
URL: http://ivantan.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej!
Jag fick ut 24 ägg och de var rädda att jag skulle bli överstimulerad, innan plocket så tog jag blodprov vid varje besök, men hade tur för fick fortsätta behandlingen varje gång. De sa vid insättningen att jag fick bestämma själv om jag ville sätta in eller inte då risken var så stor för överstimulering. Jag sa såklart sätt in😁 Sen fick jag även en medicin i tablettform som egentligen var för Parkinson samt när man måste stoppa amningen, den fick jag mot överstim. Och jag blev aldrig det. Vet inte om det var pga av medicinen. Inte alla läkare som ger ut den, men kanske kan vara värt att fråga om den? Däremot så hade jag väldigt ont i magen och vägde mig i en veckas tid för att se så jag inte samlade på mig vätska. Hoppas att det går bra för dig✊😊

Svar: Oj då, bestämma själv alltså, läskigt. Tur det gick bra! Var det via landstinget eller privat? Gör på Sahlgrenska, känns som att de kanske är ganksa hårda där men jag vet ej. Tack för tipset! (Och kommentaren, kul att få en ny blogg att följa)
frotillblomma.blogg.se

2017-02-21 @ 17:04:47
URL: http://ivfdagboken.blogg.se
Postat av: minresa.wordpress.com

Håller tummarna att det går bra! Jag hade 39 äggblåsor första behandlingen = överstimumerad!
38 äggblåsor andra gången = mådde bra
21 äggblåsor denna gången = svullen och öm (en vecka sen imorgon) men inte så illa som första gången.

Det verkar vara väldigt olika om/när man blir överstimulerad! Hoppas du slipper det!
👍🏼

Svar: Oj shit... tack för peppen!
frotillblomma.blogg.se

2017-02-21 @ 17:39:45
Postat av: Malin

Via landstinget, på Huddinge. Läkarn var också väldigt noga med att säga att medicinen egentligen inte var till för detta och att om jag började må illa så skulle jag sluta bums. Ja det är på något vis lugnande att läsa bloggar tycker jag. Att dela allt med folk som går igenom samma eller liknande saker😊

Svar: Ok! Ja jag håller med om andras bloggar! :)
frotillblomma.blogg.se

2017-02-22 @ 15:55:12
URL: http://ivfdagboken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0