Barnlöshet-en skam?

I väntrummer på vårdcentralen för att ta blodprov, tvn är igång med nyhetsmorgon. Satt och tänkte att det för några veckor sedan hade med en tjej som pratade om IVF och hur allt gick till "tänk om de hade pratat om det nu, vad lustigt det hade varit". 


Går in och tar mitt blodprov. Kommer ut och sätter mig och läser i väntan på att få tillbaka provet så jag kan skicka det med posten till Sahlgrenska. Väntrummet är fullt. Helt plötsligt är tjejen tillbaka i tvrutan med sin man och berättar återigen om sin resa. Jag sitter där med boken i handen, men läser inte längre, kan inte låta bli att lyssna på tvn. 

Sjukaste tankarna är att jag måste sitta där och låtsas att inte kolla/lyssna på tvn för tänk, tänk om någon förstår... förstår att jag sitter där och genomgår samma resa som dom har gjort. Klimakteriet, sprutor, blodprov och oro. Tänk om de ser på mig, läser av mitt kroppsspråk, ser det i mina ögon... 






Kommentarer
Postat av: I väntan

Förstår dig, men du behöver verkligen inte skämmas över att vara ofrivilligt barnlös. Tråkigt att det är så tabubelagt. Kram <3

2017-02-14 @ 19:07:32
URL: http://www.ivantan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0