Letrozol

Har ätit klart Letrozol-kuren nu, ätit 2 tabletter dag 3-7 är på dag 9 i cykeln idag och jag har börjat med ägglossningstesterna. Enligt min app bör ägglossningen ske torsdag nästa vecka. Har bara fått utslag på testerna en gång förut så är lite skräckblandad förtjusning att invänta och se vad som händer. 


Tänkte tempa också då det är så jag tidigare vetat om jag har ägglossning eller inte, syns tydligt på min kroppstemperatur när ägglossningen är men Sahlgrenska godtar inte det som metod för att veta. Behöver vara mer exakt enligt dem. Men tempa och ägglossningstester blir det iaf denna månad så får vi se hur det går! 

Inget ultraljud eller ägglossningsspruta vilket andra verkar ha fått när de tar letrozol under IVF men jag har inte ringt och frågat dem. Tänker att de har koll! De har bara sagt att jag ska ringa när testet blir positivt! 

Annars har vi fullt upp, haft gäster under påsken här som har hjälpt oss med renovering. Vi har endel kvar men det kommer blir bra tillslut! Kul att ha lite annat att tänka på med all denna väntan.



Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Hur går det för dig? Haft ägglossning än? Kram😊

Svar: Nej tyvärr inte. Börjar bli lite orolig för att jag inte får någon ägglossning trots letrozolen :(
frotillblomma.blogg.se

2017-04-19 @ 19:13:29
URL: http://ivfdagboken.blogg.se
Postat av: Malin

Tråkigt:( Kan du inte ringa till din klinik och be om ett ultraljud? Då slipper man ju tänka på det, dom ser ju allt då:) Förhoppningsvis kommer den om några dagar✊

Svar: De kommer ju inte kolla under helgen så ringder på måndag isf. Enligt min app ska jag ha ägglossning idag men tror letrozolen kan skjuta lite på den? Jag vet inte... får avvakta och se!
frotillblomma.blogg.se

2017-04-20 @ 20:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0