Välkommen till min nya blogg!

Då kör vi igång med ett första inlägg.

Vi ska alltså påbörja en IVF behandling i januari, långa protokollet är det för oss. Kommer att betyda nedreglering med nässpray först, sedan sprutor och om allt går som det ska äggplock v 8 (eller 7 om de får en avbokning). Första försöket känns läskigt, allt som kan hända och gå fel, jag ser alltid alla hinder och berget framför mig tyvärr. Planen är dock att försöka att hitta positivt tänkande utan att helt dras ner i botten om det krånglar. Vet dock inte hur, har ni några tips så får ni gärna dela med er! Tyvärr tror jag att resan kommer att bli sjukt jobbig om jag inte tar kontrollen över detta innan, är en ältande person som ska analysera allt och gärna googla i timmar om IVF. Klart rädslan finns av att det inte ska gå så bra men tror verkligen att vi måste försöka hålla det positivt! 

Vi har valt att vara ganska öppna med detta inför vår omgivning, familjen vet, närmaste vännerna och våra chefer. Tror detta kan underlätta resan lite iaf då jag också är en person som vill prata av mig. Jag hoppas att denna bloggen kan hjälpa till lite med detta, lite som en dagbok där jag kan skriva av mig allt som händer! 

Måste nog ringa sahlgrenska innan jag börjar behandlingen dock då jag fick en konstig blödning igår på dag 22. Brukar få spottings innan mens men nu fick jag en stor blödning som inte alls kändes som mens, blödde ca 1 timme sedan inget mer, vet inte om detta nu är dag 1 eller om min riktiga mens kommer... 



Kommentarer
Postat av: Blogg.se

Lycka till med din nya blogg!

2016-12-28 @ 14:12:02
URL: http://blogg.se
Postat av: I väntan

Hej! Lycka till med er IVF, det kommer gå jättebra ska du se! Vi gjorde äggplock i december men fick inte göra ET pga överstimulering. Väntar nu på FET i februari... Hur ser er story ut? Vi har försökt snart två år men aldrig plussat, inga fel har hittats på utredningen. Skönt att du kan vara öppen med familj/vänner/chef. Kram!

Svar: Hej. Kul att du hittat hit och skrivit också :) så trist med överstimulering, är väldigt orolig för att det ska hända :/ all evig väntan. Mår du ok nu? Vi har aldrig blivit gravida heller, utredningen visar många missbildade och stilla spermier så vi vet "felet". Men har aldrig någonsin varit gravid så vet ju inte om det dyker upp fler fel senare.
frotillblomma.blogg.se

2016-12-29 @ 12:00:01
URL: http://ivantan.blogg.se/
Postat av: I väntan

Jag mår ok nu, inga symptom på överstimulering längre... Vill bara att tiden ska gå fort nu till februari!! Okej, ska ni göra icsi då?

Svar: Så bra! Ja tiden får gärna gå fort!! Vet inte om det blir icsi än, de fick inte resultatet på sista provet innan vi var klara på sjukhuset. Men jag skulle tro det iaf baserat på tidigare prov. Fick en konstig blödning nu på dag 22 så måste ändå ringa sjukhuset innan jag börjar behandlingen så frågar nog då!
frotillblomma.blogg.se

2016-12-29 @ 14:42:14
URL: http://ivantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0